امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://riazi.cloob24.com
0
بسیاری این شایعه را تکرار می‌کنند که مغز انسان آن‌قدر بزرگ و پیچیده است که هر قدر هم از آن استفاده شود،‌ باز فقط ده درصد از آن به کار گرفته می‌شود و 90 درصد بقیه بدون استفاده می‌ماند. آیا این شایعه درست است؟

 شاید شما هم تا به حال این جمله را شنیده باشید که آدم‌ها فقط از 10 درصد مغزشان استفاده می‌کنند. خیلی‌ها از این جمله برای نشان دادن بزرگی و توانمندی‌های مغز انسان استفاده می‌کنند و با تاکید هم می‌گویند که هر‌قدر هم که از مغزت استفاده کنی، باز 90 درصد آن بدون استفاده می‌ماند. اما چه‌قدر این ادعا درست است؟
به گزارش لایفز لیتل میستریز، ریشه این شایعه مشخص نیست و کسی نمی‌داند که از کجا آمده است. اما نتیجه تحقیقات روشن است: تصاویری که از مغز گرفته شده، به وضوح نشان می‌دهد که ما از اکثریت مغز خود استفاده می‌کنیم. البته همان‌طور که انسان به طور همزمان از همه ماهیچه‌های بدنش استفاده نمی‌کند، در هر لحظه تمامی بخش‌های مغز با هم مشغول فعالیت نیستند.
از سوی دیگر، از دیدگاه فرگشتی هم که به این ادعا نگاه کنیم، به نظر بی‌معنا می‌رسد، در مورد سایر اندام‌های بدن،‌ مثل قلب، ریه‌ها یا کبد، انسان تنها از 10 درصد آن‌ها استفاده نمی‌کند،‌ پس چرا باید در مورد مغز جریان متفاوت باشد و فقط از 10 درصد از مغزش استفاده کند؟ شاید کسانی که با این که خوب می‌دانند حرف چه کسی قابل اعتماد‌تر است، ‌اما باز چنین شایعه‌هایی را دنبال می‌کنند و تکرار می‌کنند، خودشان فقط از 10 درصد از مغزشان استفاده می‌کنند!

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه